follow me on Twitter

    Sunday, April 8, 2007

    Ulasan Konsert 4 AF5........

    Gali..gali..gali.. lubang...itulah yang kita dengar sebagai pembuka selera pada konsert AF semalam.Dimulakan dengan Fail Sulit AF oleh Kak Mah Gali dan Saleh Yakob.Leo ingatkan Astro sengaja cari pasal tak nak siarkan Konsert.hahahaha...Walau bagaimanapun...Pada kali ini Astro sekali lagi mencari kelainan.Mempertaruhkan irama lagu joget sebagai tirai pembukaan konsert.Cara seperti ini memang best.Leo sendiri berasa terhibur dan membuatkan kita ternanti-nanti persembahan yang bakal dipersembahkan oleh pelajar-pelajar.Nampaknya lagu asal Menuju Puncak telah kembali ke landasan yang betul.Thank You Astro.Nampaknya Astro juga mengambil kira undian sms pada Debat AF yang lalu dengan menjemput Pengkritik Jemputan (Prof Madya Khairil Johari Johar) ke Kerusi panas pengkritik.Persembahan yang sepatutnya dimulakan oleh Ebi ditunda.Kena tukar dressing pula.
    Fatin - (Joget Gila Bayang) 7/10
    Memiliki vokal yang lunak sememangnya kekuatan Fatin sejak awal kemunculannya.Vokal Fatin sangat sesuai dengan lagu ini.Walaubagaimana pun kurangnya penekanan tenaga menyebabkan persembahan Fatin kurang meriah.Tetapi persembahan vokal memang bagus.
    Shawal - (IzinKu Pergi) 5/10
    Shawal cuba menyerlahkan kejantanan vokalnya pada awal persembahan.Kemudian dicemari dengan "out of pitch".Bagi Leo,sebenarnya Fatin yang menghidupkan persembahan ini.Gaya beliau memang betul-betul menyentuh perasaanLagu yang sepatutnya berentak RnB ini menjadi lagu balada bila dinyanyikan oleh syawal.Tiada variasi vokal seperti Kaer.
    Candy - (Setiaku Korban) 5.5/10
    Candy seakan-akan kurang bersemangat minggu ini.Salah masuk pada permulaan terus menganggu persembahan vokal beliau.Sebutan kurang jelas dan tiada kawalan dalam lontaran vokal.Pitch juga lari di part-part tertentu.
    Farha - (As Long As You Love Me) 5/10
    Pada permulaan persembahan,Wow!!!!.Koreagrafi yang bagus!!!.Tapi bila mula persembahan memang hancur.Gerakan Farha cuma ke hulu ke hilir sahaja.Leo sendiri kurang jelas dengan sebutan Farha.Lagu ini sepatutnya lebih bersifat manja-manja lelaki.Kalau Lotter yang dapat lagu ini,memang gempaq beb!!!!!.Vokal Farha memang sumbang pada last part.
    Aswad - (Hakikat Sebuah Cinta) 6/10
    Bagi Leo,persembahan Aswad berada di tahap selamat sahaja.Key n vokal adalah average.Apa yang ingin Leo tekankan di sini adalah susunan muzik untuk lagu ini.Hancurrrrr beb!!!!!
    Mila - (Benci Tapi Rindu) 8/10
    Wow!!!! What a outstanding vocal performance by Mila!!!.Peningkatan dari segi vokal yang paling ketara.RnB style yang dipersembahkan memang tip top!!!!Mila seakan-akan memberi nafas baru kepada lagu ini.Leo suka mimik muka yang ditunjukkan,benci tapi rindu.Tahniah Mila.
    Heliza - (Torn) 5/10
    Di sini Leo melihat lagu Torn versi Siti Nurhaliza.Sememangnya lagu ini tidk sesuai dengan vokal heliza.Lagu ini memerlukan Naughty Rock VocalTempo banyak lari sana sini.Baju juga tidak sesuai.Macam baju kahwin jer....
    Rizal (Di Ambang Sore) 3/10
    Lenggok bagus pada permulaan tapi kensengauan vokal mencacatkan persembahan.Ekspresi muka nampak lebih berhati-hati.Pitch banyak lari sana sini.Leo hampir mati tergelak melihat mimik muka menangis dri Rizal.
    Aizat - (La Camisa Negra) 9/10
    Inilah dia Nacho versi malaysia.Dengan iringan daripada OTD,Aizat memang "born for the stage".Vokal memang bagus tetapi nafas kurang.Sebutan spain yang sempurna.Sangat menghiburkan.Tetapi bila dah seronok Aiyaya pun jadi Aiyoyoyo.Seksi gitu you....
    Dekna - (Salam Untuk Kekasih) 5.5/10
    Dekna si mata kuyu ini melontarkan vokal yang flat pada permulaan.Tetapi Dekna manage to pick up masa chorus.Walaubagaimanapun,pada low note banyak out of pitch.Dekna tidak mengunakan sepenuhnya "Husky Vocal" Yang dimilikinya.
    Dafi - (Zikir Kasih) 1/10
    Pada permulaan Dafi ke tengah-tengah pentas,Leo dah cakap,Hancurrrr la lagu nie...Memang betul.Leo malas nak komen.I got a new name for you Dafi. Dafi Duck...!!!!!
    Noni - (Pastikan) 4.5/10
    Permulaaan pun dah salah masuk.Vokal Noni memang bagus kerana tidk meniru siti nurhaliza.Tetapi banyak sangat pitching lari sana-sini.Poor control of the vocal dan terlalu nervous.Noni got the power but she juz can't control it.
    Ebi - (Kasihnya Laila) 10/10
    Leo tidak ingin mengulas mengenai persembahan Ebi.I juz wanna say Wow!!!! Fantastic!!!!! Bravo!!!!!!!!!!.
    Vokal Pilihan - Mila
    Persembahan Pilihan - Ebi n Aizat.
    Leo kurang berpuas hati dengan penyingkiran Fatin dan juga Noni.Dafi n Rizal is suppose to be voted out.Diari pada minggu hadapan pasti tiada serinya lagi tanpa kehadiran Noni.Lagipun pelajar ini pelajar pebret Leo...Ahaks....All the best to you Noni.....

    12 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    aku pun sedih la ndada sdh si noni tu dlm af.tp mmg sdh jangka la dia ndakan stay lm,dia punya performance slalu kureng ba.mcmmnpun sia rasa dia sgt sesuai jd model iklan ka,pelakon iklan ka...lawa ba dia.sia harap2 si rizal sm si aswad kluar awal.buruk btul.

    April 8, 2007 at 6:50 PM  
    Anonymous Anonymous said...

    Sa paling tekajut yang si Fatin keluar...Si Fatin? Keluar? Hai, ntah apa yang pengundi cari ni...Sa harap2 tu "Disney" celup punya produk yang kuar, ni yang best sora pula yang jadi mangsa...Sepa Disney celup? Macam si Leo cakap, "Dafi Duck"...

    April 8, 2007 at 7:26 PM  
    Blogger LeoFantasia a.k.a LEO said...

    mmg sya pun jangka si noni akan keluar...tapi si fatin la yang pelik bin ajaib....All the best to fatin n noni......

    April 9, 2007 at 7:23 AM  
    Anonymous Anonymous said...

    aku rasakan, ebi tu leh challenge mawi tau..start dia bawak lagu ballamos tuh, aku rasa cam ader aura jer. ni baru mggu ke-4, peminat af dah terjerit2 bl nampak dio.aku puji pun bkn base on body n face, but he very talented entertainer klu diasah btol2...jauh meninggalkan duta disney tu...

    April 9, 2007 at 10:14 AM  
    Anonymous Anonymous said...

    harap2 Ebi dapat maintain la sampai final......

    April 9, 2007 at 10:31 AM  
    Anonymous Anonymous said...

    Pilihan Pertaruhan leo Ke Final

    1.Mila
    2.Ebi
    3.Candy
    4.Aizat

    April 9, 2007 at 12:13 PM  
    Anonymous Anonymous said...

    tp kan leo,,,,selagi duta disney tu ader, cam jauh jer mane2 student len nak jdi juara. tension i...nyanyi xder la bagus sgt. vokal pun xder variasi. tp mengenangkan muka jer yg cute, tu pasal suma bebudak undi dio.bebudak tau aper.......

    April 9, 2007 at 3:45 PM  
    Anonymous Anonymous said...

    noni terkeluar....tak terjangka. kiranya rizal yang akan terkeluar. ebi sih waktu nak nyanyi lagu mawi dah nampak mau challenge mawi. but, dia challenge pun ok juga la krn dia memang dapat sahut cabarannya. dafi tuh, kasihan juga, vokalnya ok ok saja, muka ada, tapi peminat ramai! tension juga pasti dia. aizat mcam terlalu over la persembahannya. yang saya kasihan sih candy, dia ada vokal, tapi tak menyerlah dalam dairi. harap-harap semua dlm akademi give their best this week

    April 9, 2007 at 6:43 PM  
    Anonymous Anonymous said...

    Dafi tu patut 1st konsert dah keluar. Suara sengau jek. Harap muka je sweet. Tu pasal dia still kekal dalam AF. Macam mana AF team boleh pilih dia ni?

    April 10, 2007 at 1:50 PM  
    Anonymous Anonymous said...

    saya bukan fanatik dafi, tapi cuba dengar betul2 suaranya, ok gak cuma dia tak tahu control suara jer....cuba dengan suara dia tanpa melihatnyer tentu anda boleh menilainya......tolak ketepi wajahnya mungkin kerana wajahnyer terlalu kiut membuat anda semua rasa atau mahukan suara dia sehebat wajahnya....aswad pun ok gak suara/sebutannyer jelas.....
    lagik satu saya rasa ada peserta af ni yang ada pertalian persaudaraan e2 yang membolehkan mereka join AF ni....sama cam mentor raja lawak..... itu yang menyebabkan saya dah tak berapa minat tengok rancangan realiti show ni coz semuanya dah tak genuine.....just my 2cent comment.....

    April 11, 2007 at 10:45 AM  
    Anonymous Anonymous said...

    semalam heliza cuba duk dekat shawal saya paham dia nak dapat mood bersama tu...tapi perasan tak dia tanya shawal kenapa pilih dia di antara yang lain, tapi shawal jawab straight jer.... dan memang heliza tahu part tuh tu yang dia pilih heliza.....cuma heliza yang dah over perasaan semalam hehehehe sian...... siap ckp kat shawal xleh pegang2 tapi duk rapat2 dan nak selit bunga boleh lak....ishk2 susah manusia hipokrit ni yang memainkan isu agama dalam sesetengah perkara......bukan benci heliza coz saya tak pernah bias......e2 cuma pandangan dan saya tahu setiap manusia tidak lepas dari melakukan kesilapan....

    April 11, 2007 at 10:50 AM  
    Anonymous Anonymous said...

    "Leo kurang berpuas hati dengan penyingkiran Fatin dan juga Noni.Dafi n Rizal is suppose to be voted out."

    PEMBETULAN:
    Farha, Fatin & Noni disingkir coz afundi tersikit. Dafi & Rizal stay coz afundi depa byk... takder penggunaan 'voted out' lah [mcm Survivor].. huhu!..

    April 11, 2007 at 11:27 AM  

    Post a Comment

    << Home

    [....DISCLAIMER....]

    ............................

    All content of this blog site is the personal opinions of the owners as Malaysia is a free country for it's citizen to speak up in any kind of issues .

    Your comment words are your own, but you agree that I have the right to delete or edit as I feel appropriate or necessary.You are not prohibited of any distribution to the contents from this blog and you may not use this blog as a prove in any kind of situation including in the law court .

    [....Buli Ba Kalau Kau!!!!....]

    ............................

    BBKK

    BBKK New Product is Out!!!!!

    Visit www.borneoutara.com Now!!!!!!!

    BBKK

    ............................

    Image Hosting

    The Writer

    LeoFantasia a.k.a LEO

    PutraJaya <-> KL <-> Keningau

    Music,Movies,Video Games,Computer,Eat are my Life....

    A Guy Who Will Bring Trouble To Your Life...Dare o Be A Friend???

    ................................

    ..........................

    ..............
    Google