follow me on Twitter

    Monday, March 26, 2007

    Isu Perebutan Lagu Untuk Hiburan Seisi Keluarga????

    Merujuk kepada post-post yang lepas,Leo sendiri menyatakan rasa tidak puas hati kepada cara pemberian lagu kepada para pelajar di Akademi Fantasia.Cara seperti ini akan menimbulkan  rasa tidak puas hati di kalangan mereka dan secara langsung akan menjejaskan hubungan antara mereka.Kita sedia maklum kalau kaum hawa bertekak lidah.Kemungkinan besar ini akan membawa kepada adegan tarik-tarik rambut,maki hamun tak tentu pasal dan tidak bertegur sapa berminggu-minggu.Perasaan dengki dan cemburu kaum hawa sememangnya berbeza dengan kaum adam.
     
    Jelas sekali Noni dan Dekna mengalah dalam isu ini.Apa yang jelas,Candy seperti di atas pagar.Ada yang menyebelahi pihak Candy ada yang tidak.Mila pula tetap dengan pendirian beliau.Heliza seperti menjadi hakim di antara mereka.Mungkin kerana beliau adalah seorang yang terpelajar di antara mereka.Apa-apa pun..isu perebutan lagu ini tidak sesuai sekali untuk tontonan seisi keluarga.Kenapa saya berkata demikian??? Ianya akan bakal mengundang persepsi-persepsi negatif di luar sana.Betul atau tidak???...U decide...
     
    Nampaknya Konsert akan diadakan pada hari Ahad ini dan berkonsepkan Ketuhanan dan KeManusiaan.Kita Lihat samada berani atau tidak Ogy melemparkan tomahan-tomahan beliau pada hari tersebut.Hari tersebut juga adalah hari Maulidur Rasul.Kita masih lagi menunggu pembaharuan dalam konsert pada minggu ini.Mungkin Leo sendiri akan berada di sana nanti.
     
    Apa yang Leo masih bengang ialah Gerak Tari Lagu Menuju Puncak...Adakah susunan musik seperti ini akan digunakan sepanjang musim???...Adakah ianya sesuai dengan tema pada hujung minggu ini nanti???
     
    Aizat -  Warisan
    Farha -  Insan
    Dekna - Kembara di Tanah Gersang
    Rizal - Permaidani
    Dafi - Aku tanpa Cintamu
    Noni - Ode to My Family
    Shawal - Kuberlari
    Fatin - Erti Hidup
    Candy - Terlalu Istimewa
    Aswad - Hijau bumi Tuhan
    Mila - Melukut di tepi Gantang
    Heliza - Melodi Ahlan
    Ebi - Al Jannah

    2 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Hi LEO,
    Sia pun akculi bengang dengan cara pemberian lagu kepada pelajar ni tahun. Bila first time sia nampak yang men lekat ja di cermin then berebut, dalam ati sia misti jadi hal pinya ni... and terbukti terjadi.
    Sia geram bila para chatters menyatakan ketidakpuasan hati derang kepada satu pelajar nie. Tapi wajarkah dia di persalahkan kerana dia tidak dapat lagu yang dia mo???
    Bagi sia, pihak ASTRO and penganjur and tenaga pelajar yang patut dipersalahkan. Kenapa buat cara pemilihan lagu macam tu?
    Sia bukan bersifat kenegerian, tapi sia rasa mimang nda adil lah, urang ni kana kasi salah, kana cakap gedik, whatsoever, yang sebenarnya dia nda dapat apa yang urang len dapat.
    bukan sia menyumpah, tapi sia nampak kalau trend macam ni tidak berubah, bila-bila masa pasti ada yang begaduh besar nie... Tinguk sajalah... and AF5 akan jadi season AF yang paling teruk, and pihak ASTRO akan berfikir untuk buat macam tu lai...

    TQ LEO.

    March 27, 2007 at 3:18 PM  
    Blogger LeoFantasia a.k.a LEO said...

    actually...kebanyakkan blogger semua kasi ketengah ini isu...kami bantai jak kasi panas2 ini isu sebab sekarang astro tengah pantau komen2 daripada blogger...

    March 27, 2007 at 3:56 PM  

    Post a Comment

    << Home

    [....DISCLAIMER....]

    ............................

    All content of this blog site is the personal opinions of the owners as Malaysia is a free country for it's citizen to speak up in any kind of issues .

    Your comment words are your own, but you agree that I have the right to delete or edit as I feel appropriate or necessary.You are not prohibited of any distribution to the contents from this blog and you may not use this blog as a prove in any kind of situation including in the law court .

    [....Buli Ba Kalau Kau!!!!....]

    ............................

    BBKK

    BBKK New Product is Out!!!!!

    Visit www.borneoutara.com Now!!!!!!!

    BBKK

    ............................

    Image Hosting

    The Writer

    LeoFantasia a.k.a LEO

    PutraJaya <-> KL <-> Keningau

    Music,Movies,Video Games,Computer,Eat are my Life....

    A Guy Who Will Bring Trouble To Your Life...Dare o Be A Friend???

    ................................

    ..........................

    ..............
    Google