follow me on Twitter

    Monday, March 19, 2007

    Give Us Back What We Want......

    Setelah meneliti kebanyakan blog-blog yang ditulis oleh blogger dari malaysia,Leo dapat membuat satu kesimpulan bahawa Konsert Pertama Akademi Fantasia 5 telah gagal sama sekali.Leo bukannya suka-suka membuat kesimpulan ini tetapi atas alasan dan pendapat yang kuat daripada kebanyakkan blogger,kesimpulan ini dapat dibuat.Rata-rata peminat-peminat AF inginkan keseronokan yang mereka rasai daripada musim-musimlepas.Ini adalah rumusan yang dapat dibuat setelah meninjau kesemua pendapat-pendapat mereka.

    1. Tukar pengarah muzik yang baru.Kami tidak kisah jika Roslan Aziz dikekalkan sebagai pengetua AF,tetapi kordinasi muzik yang dipersembahkan pada konsert lalu sangat menghampakan peminat-peminat AF.Inikah kelainanyang dijanjikan setelah para peminat membuang wangringgit mereka di luar sana semata-mata untuk melihat rancangan ini berterusan???. Semua susunan muzik yang dipersembahkan seolah-olah tidak mengambil kira susunan asal lagu tersebut.Main Hentam sahaja.Ada blogger yang mengatakan susunan muzik pada malam itu sama dengan bunyi polyphonic handset.U decide..Bring us Back Sham Kamikaze or Ramli Ms!!!!

    2. Gerak tarian lagu Menuju Puncak perlu dibuat rombakan serta merta.Apa yang kami lihat pada konsert yang lepas adalah seperti persembahan Sport Aerobik.Tiada aksi tarian robotic sepertimana yang direka bentuk oleh Corrie pada musim lepas.Kita tidakboleh salahkan Linda Jasmine kerana beliau mengikut lagu yang diberikan.(Iye Ker??)

    3. Kembalikan Adlin Aman Ramlie ke kerusi panas pengkritik tetap AF.Fauziah latiff tidak memainkan apa-apa peranan di situ.Komen macam budak sekolah.Heloo..We don't need another Kudsia Kahar!!!

    4. Kalau seseorang tidak dapat membuat persembahan kerana sakit,lebih jika kita singkirkan sahaja mereka daripada persaingan AF.Kita tidak membuang wang ringgit semata-mata kerana mereka sakit.Adakah Akademi Fantasia ini pertandingan Orang sakit???.Siapa yang kena kuarantin harus diundi??.Bila masa kita tukar format???.Undi simpati??? U decide....

    5. Gimik poyo yang ditunjukkan semasa penyingkiran pelajar.Kata Aznil terus dihantar pulang dan tidak akan muncul di mana-mana lagi program berkaitan.Semalam saya melihat Diya ditemuramah di Muzik Ria.

    6. Astro perlu membantu Zana membersihkan namanya.Isu gambar bogel Zana yang kini sedang merebak dengan cepat melalui medium internet.Saya berpendapat astro perlu membuat kenyataan rasmi apa sebab sebenar Zana menarik diri daripada AF.Saya kurang bersetuju jika "Stress" dijadikan alasan utama.Astro perlu membantunya kerana astro yang membawa nama zana ke dunia seni ini.

    7. Jutaan peminat kini sedang mengamuk di @15 kerana konsep yang ditunjukkan oleh Astro.Setiap 0.50 sen yang dibuang amat bermakna.Dengan harapan rayuan mereka didengar.

    8. Apa logik dan motif sebenar Kedudukan Undian tidak dipertontonkan di Dewan Sivik??.Mengapa untuk penonton di rumah sahaja??.Ingin menarik lebih banyak undian daripada luar memandangkan penonton di Auditorium malas hendak mengundi.We pay for the tickets man!!!!!

    Kembalikan Akademi Fantasia Kami.......Kita sama-sama lihat Diari malam ini.Apa yang pasti,sudah tentu isu panas bakal membakar Blog ini di keesokkan hari....Kita Tunggu......Kritikan bermakna menegur,Bukan menentang.....

    2 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    best2 .. hehehehe .. lanyak abih2 .. hahaha

    March 19, 2007 at 8:24 PM  
    Blogger F!oNa said...

    wakwak aku setuju !!
    leo mimang ko bulki jadi cigu BM owh.. kalau sia berguru dari ko, dapat A1 kali hehe.. Tataps!!

    Teruskan ulasan & kesimpulan tu sebab manalah tau, dapat ubah apa yang kita nak astro ubah.

    - we want Adlin!!
    - we want corrie Lee!!
    - we want Syam Kamikaze !!
    - Jelaskan perkara sebenar isu pengunduran Zana dari af5.
    - Tarian untuk lagu "Menuju Puncak" perlu lebih energy bukan maciam ayam mati wakwak :)

    March 20, 2007 at 9:57 AM  

    Post a Comment

    << Home

    [....DISCLAIMER....]

    ............................

    All content of this blog site is the personal opinions of the owners as Malaysia is a free country for it's citizen to speak up in any kind of issues .

    Your comment words are your own, but you agree that I have the right to delete or edit as I feel appropriate or necessary.You are not prohibited of any distribution to the contents from this blog and you may not use this blog as a prove in any kind of situation including in the law court .

    [....Buli Ba Kalau Kau!!!!....]

    ............................

    BBKK

    BBKK New Product is Out!!!!!

    Visit www.borneoutara.com Now!!!!!!!

    BBKK

    ............................

    Image Hosting

    The Writer

    LeoFantasia a.k.a LEO

    PutraJaya <-> KL <-> Keningau

    Music,Movies,Video Games,Computer,Eat are my Life....

    A Guy Who Will Bring Trouble To Your Life...Dare o Be A Friend???

    ................................

    ..........................

    ..............
    Google